Thursday, January 1, 2009

GreaterThanTheSumOfOurParts

I have this foreboding sense...i just can't shake it,it's been with me for awhile now.Gut feeling,sixth sense,call it what ya will...i can't explain it,although many who may read this has them too,the level of intensity may vary a great deal.From a slight tingle,when 'somethin' is out of place,to a huge adrenaline dump,for what may,or may not,be an obvious dilemma.
The best i figure,to 'survive',me and mine would need twice as much as i have 'stashed'...
The worst i figure,to 'survive',me and mine would need half of what i have 'stashed'...
Obviously,some toys are durable items,not really included in the math,but,lots of my durable goods have been 'doubled'...as back ups...good axe,an couple smaller 'camp axes' etc...but this time(there's always a 'but' monkey eh ?) the sense/feeling/vision, i get is one of massive food shortages to get the ball rollin'...falseflag/'terrorist' attack/natural disaster of yer choice,and 'It' starts Now...should i feel 'something' ?...mad ? sad ? glad ?...i don't...i don't feel anything,other then the sense 'its' coming...kinda kidlike,expecting Chistmas/Birthday/Vacation,that sorta thing,without the elation of course...do i want it to happen sooner/later/never ?...at this point i'm indifferent,however my responsibilities dictate taking care of others,whom for whatever reason, would not 'survive' by themselves(although they're gettin' meaner...lol...they could surprise me)
They gotta eat,we all gotta eat...we all gotta stay warm and 'dry'...the longer it takes,the better prepped i'll be,that goes without saying...but...(there's that but again) what if we wake up tomorrow,and the shit has started to fly ???

Fluid plans,always in motion,changing as i type these words,not drastic changes mind you,just 'liquid' at top...got a good base plan,for better/worse...might make it...might not...won't be for lack of trying...nope,the real question is will these .gov assholes 'allow' us to 'make it' ?...

I got the feelin' right now...almost adrenaline,almost elation,something telling me to 'saddle up'...God forbid the dogs go crazy...they let me know when sumthin' is outside,i know the barks...they're quiet right now,almost too quiet...might be a good time to 'sweep' the yard,i could expend some energy,and try to sleep...Nahhh...then i'd hafta 'wipedown' the longarm,we all know how long that 'few minutes' last,cant clean just one ya know...others get jealous...lol

Dammit i cant shake it,gonna cut this post in half for now,get 'the twins' and go for a little walk in the yard...(maybe i'll remeber where i was going with our Title...)

7 comments:

Pickdog said...

I feel the same way brother.

HermitJim said...

Maybe it's these types of feelings that keep us on the prepping road. My daddy told me long ago to pay attention to your instincts and first impressions...looks like it was some good advice!

Stay alert, my man!

Catman said...

Dude, you're a poet...

They gotta eat,we all gotta eat...we all gotta stay warm and 'dry'.

What if we wake up tomorrow,and the shit has started to fly ???

Cygnus MacLlyr said...

Fluidity is good ; things never go as we envision them, and ability to change plans moment to moment may be one of the most valuable assets to have when "it" does whatever it's gonna do...

Cygnus

Mayberry said...

I got the exact same feelin' my friend. Every. Single. Day. You ain't alone.....

The Scavenger said...

Boy do I know that feeling. It just means that you are smarter than most and more informed of the truth. Be out gathering more preps today, nothing much but then again it's more than I had. Keep prepping and keep your eyes open. Your gonna be ok brother, I just know it.

Chris

Bullseye said...

I can feel it in the air Ken, and many others do to. It's not just in your head either brother, it's real as can be. I know you are more prepared than many others. Keep on prepping as you can and the feeling will ease some.

Bullseye